Find Cylinderhoved blandt 230+ produkter

Priser og lagerstatus på nedenstående cylinderhoveder er senest opdateret i dag (13/04 - 2024) kl. 10:00

Du er landet på Cylindere.dk, det helt rigtige sted at finde cylinderhoveder. Vi har udvalgt 230 af de bedste produkter hos 🇩🇰 danske forhandlere lige nu, så du er sikret et godt køb! ✅

OBS: Du kan også bruge vores filtre og sorteringsmuligheder som hjælp til at finde præcis det cylinderhoved tilbud du leder efter. ⭐

Billede af Cylinderhoved, APS

Cylinderhoved, APS

499 kr.

249 kr.

Billede af Ventil, krumtaphusudlufting, TOPRAN, Cylinderhoved, b.la. til VW~Seat~Skoda~Audi

Billede af Ventil, krumtaphusudlufting, AIC, Cylinderhoved, b.la. til Seat~VW~Audi~Skoda

Billede af Olieafstrygningsplade, knasthusudluftning, TOPRAN, Cylinderhoved, b.la. til Audi~VW~Seat

Billede af Ventil, krumtaphusudlufting, TOPRAN, Cylinderhoved, b.la. til Seat~Audi~VW~Skoda

Billede af Retro Arms Cylinderhoved B, Mellem

Billede af Udstødningsventil, TOPRAN, Cylinderhoved, b.la. til Opel

Billede af Kølevæskeflange, FEBI BILSTEIN, Cylinderhoved, b.la. til Skoda~VW~Seat~Audi

Billede af Kølevæskeflange, MEYLE, Cylinderhoved, b.la. til BMW

Billede af Ares Cylinderhoved til Striker

Billede af Kølevæskeflange, F.BECKER_LINE, Cylinderhoved, b.la. til Audi~VW~Seat~Skoda

Billede af Kølevæskeflange, F.BECKER_LINE, Cylinderhoved, b.la. til Audi~VW~Seat

Billede af Pakning, indsugningsmanifold, TOPRAN, Cylinderhoved, b.la. til VW~Skoda~Seat~Audi

Billede af Pakning, udstødningsmanifold, TOPRAN, Cylinderhoved, b.la. til Audi~VW~Seat~Ford~Skoda

Billede af Ventilløfter, JP GROUP, Cylinderhoved, b.la. til Audi~Skoda~VW~Seat

Billede af Ventil, krumtaphusudlufting, F.BECKER_LINE, Cylinderhoved, b.la. til BMW

Billede af Pakning, indsugningsmanifold, TOPRAN, Cylinderhoved, b.la. til VW~Audi~Skoda

Billede af Ventil, krumtaphusudlufting, VAICO, Cylinderhoved, b.la. til BMW

Billede af Ventil, krumtaphusudlufting, VAICO, Cylinderhoved, b.la. til Audi

Billede af Pakning, termostathus, ELRING, Cylinderhoved, b.la. til Volvo

Du kigger lige nu på 230 cylinderhoveder fra 2 forskellige mærker. Brug filtrene øverst på siden for at indskrænke din søgning, eller klik på linksne her for at gå til den dedikerede brand-side: Lauritz Knudsen Renault

Ofte stillede Cylinderhoved-spørgsmål

Hvilke andre dele skal jeg muligvis udskifte, når jeg skifter cylinderhovedet?

Når du skifter cylinderhovedet på din bil, er der flere andre dele, der muligvis også skal udskiftes for at sikre en optimal og holdbar reparation. Det er vigtigt at huske på, at cylinderhovedet er en central del af motoren, og at fejl eller skader på denne komponent kan have indflydelse på andre motordele.

En af de vigtigste dele, der skal overvejes for udskiftning, er pakninger. Når cylinderhovedet fjernes, skal både top- og bundpakninger normalt udskiftes. Disse pakninger sikrer en tæt forsegling mellem cylinderhovedet og motorens blok, og de kan blive beskadiget eller svækket under demonteringsprocessen. Det anbefales altid at bruge nye pakninger, da genbrug af gamle pakninger kan føre til lækager eller andre problemer.

Derudover kan det være nødvendigt at udskifte ventiler og ventilfjedre, især hvis de er blevet beskadiget eller slidte. Ventilerne er ansvarlige for at åbne og lukke for ind- og udstødningsgasser, og de er udsat for stor belastning og varme. Hvis ventilerne er bøjet, knækket eller har forringede sæder, kan det resultere i dårlig ydeevne eller endda motorfejl. Derfor anbefales det at inspicere ventilerne grundigt under cylinderhovedets udskiftning og erstatte dem, hvis der er tegn på slitage eller skader.

Andre dele, der kan kræve udskiftning under cylinderhovedets udskiftning, inkluderer stempler, plejlstænger og tændrør. Disse dele kan være i kontakt med cylinderhovedet eller blive påvirket af en dårligt fungerende cylinderhoved. Hvis cylinderhovedet er blevet beskadiget på en sådan måde, at det har forårsaget skader på stemplerne, plejlstængerne eller tændrørene, er det vigtigt at erstatte dem for at sikre en korrekt og pålidelig reparation.

Endelig kan det være en god idé at udskifte diverse tætningsringe, bolte og møtrikker, der er blevet fjernet under cylinderhovedets udskiftning. Disse komponenter kan være udsat for ekstreme temperaturer og belastninger, og de kan blive svækket eller beskadiget. Ved at bruge nye tætningsringe, bolte og møtrikker kan du sikre en ordentlig og sikker samling af cylinderhovedet.

Det er vigtigt at bemærke, at behovet for udskiftning af disse dele kan variere afhængigt af bilmodel, årgang og kørselsforhold. Det er altid bedst at konsultere en erfaren mekaniker eller følge bilproducentens anbefalinger for at sikre en korrekt udskiftning af cylinderhovedet og eventuelle tilknyttede dele.

Hvordan ved jeg, om mit cylinderhoved har brug for udskiftning?

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt dit cylinderhoved har brug for udskiftning eller ej, er der nogle tegn og symptomer, du kan kigge efter. Et defekt cylinderhoved kan have en betydelig indvirkning på din bil's ydeevne og driftssikkerhed, så det er vigtigt at være opmærksom på eventuelle advarselssignaler.

Et af de mest almindelige tegn på, at dit cylinderhoved kan være i dårlig stand, er motorproblemer. Hvis du oplever, at din motor har svært ved at starte, har en ujævn tomgang eller mangler kraft og acceleration, kan det være et tegn på, at cylinderhovedet ikke fungerer korrekt. Dette skyldes typisk, at cylinderhovedet er blevet slidt, beskadiget eller har utætheder, der påvirker forbrændingsprocessen og kompressionen i motoren.

En anden indikation på et defekt cylinderhoved er overophedning af motoren. Hvis din motor pludselig begynder at overophede og konstant kræver påfyldning af kølervæske, kan det skyldes, at cylinderhovedet er blevet beskadiget og lækker kølervæske ind i forbrændingskammeret. Dette kan føre til alvorlige skader på motoren, hvis det ikke håndteres hurtigt.

En tredje faktor, der kan tyde på, at dit cylinderhoved har brug for udskiftning, er olielekager. Hvis du bemærker oliepletter under din bil eller lugter olie, kan det være et tegn på, at cylinderhovedet har en utæthed, der tillader olie at sive ud. Dette kan resultere i en lav oliestand og potentielt skade motoren, hvis det ikke rettes op på.

Endelig kan du også være opmærksom på eventuelle usædvanlige lyde eller vibrationer fra motoren. Hvis du hører bankende, klaprende eller bankende lyde, kan det indikere, at cylinderhovedet er blevet beskadiget eller har slidte ventiler eller stempler. Disse lyde kan være et tegn på, at cylinderhovedet ikke fungerer korrekt og har brug for en udskiftning.

Hvis du oplever nogen af disse tegn eller symptomer, anbefales det at få din bil undersøgt af en professionel mekaniker med ekspertise inden for cylinderhoveder. De vil være i stand til at foretage en grundig inspektion og diagnosticere om cylinderhovedet har brug for udskiftning eller om det kan repareres. Husk, at det er vigtigt at handle hurtigt for at undgå yderligere skader på motoren og for at sikre din bil's sikkerhed og driftssikkerhed.

Hvad er forskellen på et støbt og et bearbejdet cylinderhoved?

Et støbt cylinderhoved og et bearbejdet cylinderhoved adskiller sig markant i deres fremstillingsproces og egenskaber.

Et støbt cylinderhoved fremstilles ved at smelte en legering, normalt aluminium, og hælde den i en form, hvor den får lov til at størkne og danne den ønskede cylinderhovedform. Støbningen giver mulighed for at skabe komplekse former og detaljer, men det resulterende cylinderhoved kan have uensartede vægtykkelser og porøsiteter i materialet. Disse ujævnheder kan føre til varmeophobning og termisk stress, hvilket kan have en negativ indvirkning på motorens ydeevne og pålidelighed.

I modsætning hertil gennemgår et bearbejdet cylinderhoved en proces med maskinel bearbejdning efter støbningen. Dette indebærer fræsning, boring og polering af cylinderhovedets overflader for at opnå præcise tolerancer og en jævn overfladekvalitet. Bearbejdningen fjerner ujævnheder og porøsiteter og skaber dermed en mere ensartet og stærkere struktur. Denne proces gør det også muligt at justere og optimere forbrændingskammerets geometri og ventilernes placering, hvilket kan forbedre motorens ydeevne og brændstoføkonomi.

En anden forskel mellem et støbt og et bearbejdet cylinderhoved er i deres styrke og holdbarhed. På grund af de ujævnheder og porøsiteter, der kan være til stede i et støbt cylinderhoved, kan det være mere modtageligt for revner og brud under påvirkning af varme og tryk. Et bearbejdet cylinderhoved, derimod, har en mere homogen struktur og er generelt stærkere og mere holdbart.

Det er dog vigtigt at bemærke, at bearbejdning af et cylinderhoved kan være en dyrere proces sammenlignet med støbning, da det kræver mere arbejdskraft og specialværktøj. Derfor vil prisen på et bearbejdet cylinderhoved normalt være højere end prisen på et støbt cylinderhoved.

Samlet set er forskellen på et støbt og et bearbejdet cylinderhoved, at et støbt cylinderhoved har ujævnheder og porøsiteter, der kan påvirke motorens ydeevne og holdbarhed negativt, mens et bearbejdet cylinderhoved har gennemgået en proces med maskinel bearbejdning for at opnå præcise tolerancer, en jævn overfladekvalitet og en stærkere struktur.

Hvordan kan jeg afgøre, om et cylinderhoved er af høj kvalitet?

Når det kommer til at afgøre, om et cylinderhoved er af høj kvalitet, er der flere faktorer, du kan kigge efter. Her er nogle ting, du kan overveje:

1. Materialekvalitet: Et cylinderhoved af høj kvalitet er normalt lavet af et holdbart og stærkt materiale såsom aluminium eller støbejern. Disse materialer er kendt for deres evne til at modstå varme og tryk, hvilket er afgørende for cylinderhovedets funktion.

2. Fremstillingsproces: Den måde, hvorpå et cylinderhoved er fremstillet, kan også påvirke dets kvalitet. Et høj kvalitets cylinderhoved er normalt blevet fremstillet med stor præcision og nøjagtighed. Dette kan omfatte brugen af avancerede maskiner og teknikker, der sikrer, at cylinderhovedet er korrekt formet og har de rigtige tolerancer.

3. Tæthed: Et cylinderhoved af høj kvalitet skal være tæt og fri for lækager. Du kan teste dette ved at udføre en trykprøve, hvor du påfører tryk på cylinderhovedet og kontrollerer, om der er tegn på lækager. Et tæt cylinderhoved er afgørende for at opretholde korrekt forbrænding og forhindre tab af kompression.

4. Overfladebehandling: En god overfladebehandling er også vigtig for et cylinderhoveds kvalitet. Dette kan omfatte anvendelse af belægninger eller finish, der hjælper med at forbedre slidstyrken og varmeafledningen. Et cylinderhoved af høj kvalitet vil normalt have en jævn og ensartet overflade uden synlige defekter eller uregelmæssigheder.

5. Producentens omdømme: Endelig kan producentens omdømme være en god indikator for et cylinderhoveds kvalitet. Hvis producenten har et godt ry for at levere pålidelige og holdbare produkter, er det sandsynligt, at deres cylinderhoveder også er af høj kvalitet. Gør lidt research på producenten, læs anmeldelser og bedømmelser fra andre kunder for at få en idé om deres pålidelighed.

Husk, at det er vigtigt at vælge et cylinderhoved af høj kvalitet, da det spiller en afgørende rolle i motorens ydeevne og pålidelighed. Ved at tage disse faktorer i betragtning og gøre din due diligence kan du være sikker på at vælge et cylinderhoved, der lever op til dine forventninger og krav.

Hvad er forskellen på et originalt og et eftermarked cylinderhoved?

Et originalt cylinderhoved henviser til et cylinderhoved, der er produceret af den oprindelige fabrikant af motoren eller køretøjet. Disse cylinderhoveder er designet og fremstillet i overensstemmelse med de specifikationer og standarder, der er fastlagt af fabrikanten. Originalt udstyr er normalt af høj kvalitet og passer perfekt til motoren.

På den anden side refererer et eftermarked cylinderhoved til et cylinderhoved, der er produceret af et tredjepartsfirma eller producent, der ikke er den oprindelige fabrikant. Disse cylinderhoveder kan variere i kvalitet og design, da de ikke nødvendigvis følger de præcise specifikationer og standarder, der er fastlagt af fabrikanten. Eftermarked cylinderhoveder kan være mere overkommelige i pris og kan have alternative designfunktioner eller materialer.

Forskellen mellem et originalt og et eftermarked cylinderhoved kan være betydelig. Originalt udstyr er normalt af høj kvalitet og er designet specifikt til at passe til motoren og køretøjet, hvilket sikrer optimal ydeevne og pålidelighed. Originalt udstyr er også mere tilbøjeligt til at være garanteret af fabrikanten og kan have bedre reservedelsdækning eller support.

På den anden side kan eftermarked cylinderhoveder variere i kvalitet og design. Mens nogle eftermarked cylinderhoveder kan være af høj kvalitet og opfylde eller endda overgå de originale specifikationer, kan andre være af lavere kvalitet og ikke fungere så godt som det originale udstyr. Der kan også være en større risiko for manglende pasform eller kompatibilitetsproblemer med eftermarked cylinderhoveder.

Det er vigtigt at overveje dine specifikke behov og budget, når du vælger mellem et originalt eller et eftermarked cylinderhoved. Hvis du ønsker at opretholde den oprindelige ydeevne og pålidelighed, kan det være bedst at vælge et originalt cylinderhoved. Hvis du derimod har et strammere budget eller ønsker alternative designfunktioner, kan et eftermarked cylinderhoved være et passende valg. Det er vigtigt at gøre din forskning og konsultere en ekspert for at sikre, at du vælger det bedste cylinderhoved til dine specifikke behov.

Kan jeg bruge et cylinderhoved fra en anden bil/maskine, hvis det passer fysisk?

Det er et spørgsmål, der ofte stilles, og det er vigtigt at forstå, at selvom et cylinderhoved passer fysisk på en anden bil eller maskine, er det ikke altid en god idé at bruge det.

Et cylinderhoved er en afgørende del af motoren, der er ansvarlig for forbrændingsprocessen. Det arbejder sammen med stempler, ventiler og andre komponenter for at sikre korrekt forbrænding og effektiv ydeevne. Hvert cylinderhoved er designet specifikt til en bestemt motor og er optimeret til at arbejde sammen med resten af ​​systemet.

Selvom et cylinderhoved passer fysisk på en anden bil eller maskine, kan der være forskelle i specifikationerne og designet, der kan påvirke motorens ydeevne og pålidelighed. For eksempel kan forskelle i ventilstørrelse, kamakselprofil eller kompressionsforhold have en betydelig indflydelse på, hvordan motoren fungerer.

Der er også andre faktorer, der skal tages i betragtning, såsom det specifikke brændstof, der bruges, og eventuelle tilpasninger, der er blevet foretaget på motoren. Hvis disse elementer ikke er kompatible med det cylinderhoved, du overvejer at bruge, kan det resultere i nedsat ydeevne, øget brændstofforbrug og endda skader på motoren.

Derfor anbefales det generelt ikke at bruge et cylinderhoved fra en anden bil eller maskine, medmindre det er nøjagtigt det samme model og årgang. Selv da er det vigtigt at kontrollere, om der er foretaget eventuelle ændringer eller opgraderinger på motoren, der kan påvirke cylinderhovedets kompatibilitet.

For at undgå potentielle problemer og for at sikre optimal ydeevne og pålidelighed anbefales det altid at bruge et cylinderhoved, der er designet specifikt til den pågældende motor. Dette sikrer, at alle komponenter arbejder harmonisk sammen og leverer den bedst mulige ydeevne og pålidelighed.

Hvordan ved jeg, hvilken type cylinderhoved der passer til min bil/maskine?

Når det kommer til at finde den rette type cylinderhoved til din bil eller maskine, er der flere faktorer, du bør overveje. For det første er det vigtigt at have kendskab til producenten og modellen af din bil eller maskine. Dette vil give dig en god start, da forskellige producenter og modeller ofte har specifikke krav til cylinderhovedet.

En anden vigtig faktor er motorens specifikationer. Det er afgørende at kende motorstørrelsen, antallet af cylindre og eventuelle specifikationer som kompression og ventilarrangement. Disse oplysninger kan normalt findes i din bils eller maskines manual eller ved at kontakte producenten direkte.

Når du har disse oplysninger, kan du begynde at undersøge og sammenligne forskellige typer cylinderhoveder på markedet. Der er mange forskellige typer cylinderhoveder, herunder støbejerns- og aluminiumshoveder, samt forskellige designs og størrelser. Det er vigtigt at vælge en type, der passer til din motors specifikationer og ydeevnebehov.

Det kan også være en god idé at rådføre dig med en ekspert eller mekaniker, der har erfaring med cylinderhoveder. De kan hjælpe dig med at identificere den rette type og guide dig igennem processen.

Endelig er det vigtigt at sikre, at cylinderhovedet er af høj kvalitet og passer til din budgetramme. Det kan være fristende at vælge det billigste cylinderhoved, men det er vigtigt at huske på, at kvaliteten og holdbarheden kan variere. Gør din research, læs anmeldelser og vælg et cylinderhoved, der har en god balance mellem pris og kvalitet.

Samlet set er det afgørende at have kendskab til din bils eller maskines specifikationer, undersøge forskellige typer cylinderhoveder og rådføre dig med eksperter for at finde den rette type. Ved at følge disse trin kan du være sikker på at vælge det rette cylinderhoved, der passer til din bil eller maskine og sikrer optimal ydeevne.

Kan jeg selv reparere eller renovere et cylinderhoved, eller skal det altid udskiftes?

Selvom det er muligt at reparere eller renovere et cylinderhoved, er det ikke altid den bedste løsning. Det afhænger af omfanget og typen af skade, samt hvor meget tid og erfaring du har med reparation af motordele.

Mindre skader, såsom små revner eller lækager, kan ofte repareres ved svejsning eller brug af forseglingsteknikker. Dette kræver dog specialværktøj og ekspertise, da en dårligt udført reparation kan forværre problemet eller medføre yderligere skader på cylinderhovedet. Derfor anbefales det generelt at overlade denne type reparation til professionelle, der har den nødvendige viden og erfaring inden for området.

Hvis cylinderhovedet har større skader, såsom alvorlige revner eller deformiteter, kan det være nødvendigt at erstatte det helt. Dette skyldes, at større skader kan påvirke motorens ydeevne og pålidelighed, og det er derfor vigtigt at sikre en korrekt og holdbar reparation.

Derudover er det vigtigt at overveje omkostningerne ved at reparere eller renovere et cylinderhoved i forhold til at købe et nyt. I visse tilfælde kan det være mere omkostningseffektivt at erstatte cylinderhovedet med et nyt, især hvis det er ældre eller allerede har været repareret flere gange. Et nyt cylinderhoved vil typisk være mere pålideligt og have en længere levetid end et renoveret eller repareret cylinderhoved.

Kort sagt, mens det teoretisk set er muligt at reparere eller renovere et cylinderhoved, er det ofte bedst at overlade denne opgave til professionelle, der har den rette ekspertise og erfaring. Ved større skader kan det være mere fornuftigt at erstatte cylinderhovedet med et nyt for at sikre optimal ydeevne og pålidelighed af motoren.

Find det du mangler på cylindere.dk

Vi hjælper dig med at finde de bedste produkter til de bedste priser. Vi har samlet mere end 1.078 produkter fra mere end 99 forhandlere, så du nemt kan finde det du leder efter. Vi har også samlet mere end 1.588 priser, så du kan sammenligne priser og finde det bedste tilbud. Alle priser er senest opdateret 2024-04-13 10:00:14.

10
Produkttyper
1.078
Produkter
51
Brands
99
Forhandlere
1.588
Priser

Vi tager forbehold for fejl og mangler i priser og produktinformation. Alle priser er inkl. moms og ekskl. fragt.